Zdravie

Soľ môže byť aj zdravá

Na to, či je naša soľ, teda tá, ktorá sa vyťaží z hlbín zeme, zdravá, alebo skôr nezdravá, sa vedie mnoho diskusií. Kde je pravda, zistíme asi ťažko. Určite sa však dá povedať, že bez soli to nejde a ani naopak jej nadmerná konzumácia nám neprospieva.

sůl
 
Kedy na soľ dávať pozor
 
Ak máte problémy s obličkami, pečeňou, vysokým krvným tlakom, alebo cholesterolom, so soľou by ste a mali určite krotiť. To isté platí aj pri iných chronických ochoreniach. Na druhej strane soľ obsahuje dôležitý jód. V podstate ide o jeden z najlepších zdrojov pre organizmus. preto by ste sa konzumácii soli nemali vyhýbať úplne.
 
Ak konzumujete slané jedlo, mali by ste si dať pozor na dostatočný príjem tekutín. Tak sa jej dokážete t veľkej časti zbaviť.
 
Poznáme aj zdravšie alternatívy
 
Zdravšou alternatívou sú rôzne exotické druhy solí, ktoré sa v posledných rokoch dostali aj ku nám. Nemám na mysli ani tak morskú soľ, ktorá je síce určite zdravšia, a to minimálne v tom, že obsahuje viac spomínaného jódu, no nie je tým najlepším. Najvyšší obsah minerálov obsahuje jednoznačne himalájska soľ. Jej ružovú farbu spôsobuje prirodzený obsah železa. Navyše sa do nej nič nepridáva umelo, pretože by to bolo zbytočné. Všetky látky do nej jednoducho vložila sama príroda.
 
Problémom našej soli je aj to, že prirodzene obsahuje málo jódu. Preto sa do nej neraz pridáva umelo.

mořská sůl
 
Dávka zdravia z havajských ostrovov
 
Ďalšou alternatívou je havajská soľ. Tá je taktiež veľmi bohatá na minerálne látky. Ako ste už asi pochopili, pochádza z havajských ostrovov. Poznáme červenú, čiernu, zelenú a sivú verziu. Získava sa zo soľných jazierok, ktoré ležia na lávovom podloží. Takže aj v tomto prípade platí, že ide o čisto prírodnú vec.
 
Čierna havajská soľ má veľmi zaujímavú, údenú chuť. Hodí sa do rôznych pokrmov, ktoré viete jej použitím trochu ozvláštniť.

Soľ môže byť aj zdravá
4.5 (90%)4